Rabu, 18 November 2015

Perkara Anda Perlu Tahu Untuk Menyembuhkan Serangan Panic Berkesan!

Perkara Anda Perlu Tahu Untuk Menyembuhkan Serangan Panic Berkesan!

Jika anda pernah mengalami serangan panik, maka anda tahu apa yang sedang mengalaminya. Mereka cenderung untuk datang apabila anda-kurangnya mengharapkan ia, tanpa amaran ... mereka hanya membedil anda. Anda ditinggalkan tidak berdaya apabila mereka menyerang dan tidak kira berapa kali anda menghadapi trauma tersebut, anda sentiasa merasa apa-apa tetapi takut tulen! Dalam usaha untuk lebih datang ini serangan panik, anda perlu melengkapkan diri anda dengan pemahaman yang baik tentang bagaimana untuk mengatasinya. Jadi, dalam artikel ini, kita akan menangani pilihan ini tepat.

Jadi saya pasti anda ingin tahu .... "Apa langkah pertama dalam menghentikan serangan panik anda". Ini adalah satu soalan yang besar dan diminta banyak. Langkah pertama yang anda ambil untuk menghentikan serangan adalah untuk dapat mengenali beberapa gejala yang anda alami apabila anda mengalami serangan. Sebahagian daripada tanda-tanda biasa anda mengalami perkara-perkara seperti -

Berpeluh
Loya & / atau Pening
Dada dan perut sakit & / atau tidak selesa
Hyperventilation

Ini adalah jenis biasa gejala anda boleh mengalami dan sudah tentu, mereka sangat menakutkan untuk menangani, tetapi bersyukur kerana ia tidak begitu berbahaya seperti yang anda fikirkan! Sebaik sahaja anda mula menyedari bahawa mereka tidak boleh membahayakan anda, anda boleh mengambil langkah-langkah untuk memerangi mereka. Satu lagi perkara yang anda perlu belajar dan memahami adalah bagaimana serangan ini berlaku dan mengapa ia berlaku. Sebab mengapa serangan panik berlaku adalah kerana beberapa jenis isu yang berkaitan tekanan yang anda alami dalam hidup anda. Orang yang mempunyai gangguan panik adalah semata-mata tidak dapat mengendalikan jumlah tekanan yang disebabkan oleh peristiwa-peristiwa ini dan oleh itu mengalami serangan.

Jadi apakah kaedah untuk menyembuhkan diri anda dari serangan panik? Nah ... ada beberapa perkara yang perlu anda lakukan seperti -

Belajar bagaimana untuk berehat dengan betul dan mula mengajar diri sendiri bagaimana untuk bernafas dengan betul. Senaman ini menjaga diri anda dalam kawalan semasa serangan panik dan juga boleh menghalang mereka.

Anda juga boleh mendapatkan bantuan profesional seperti kaunseling atau terapi untuk menghentikan serangan daripada berlaku. Saya percaya bahawa Terapi Kognitif Tingkah Laku adalah terapi yang paling berjaya untuk serangan panik. Penasihat profesional anda atau ahli terapi akan dapat membantu anda untuk mengetahui lebih lanjut tentang punca-punca serangan anda dan kemudian anda boleh berurusan dengan mengetuai masalah pada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar