Rabu, 18 November 2015

Nettle - Bukan Hanya Plant Berduri

Nettle - Bukan Hanya Plant Berduri

Terdapat 30-40 spesis tumbuh-tumbuhan yang memanggil diri mereka Nettle berbunga. The Nettle nama, diterjemahkan dari bahasa Latin bermaksud "saya membakar". Mereka kebanyakannya saka tetapi ada yang Annuals - kebanyakan berbunga, tetapi ada yang yg mirip semak, namun ia ada banyak kepelbagaian dalam Jelatang. Tetapi satu ciri-ciri yang umum kepada kebanyakan tumbuhan Jelatang adalah bahawa mereka mempunyai bulu rasa pedih yang mengandungi asid formik, serotonin, dan histamin.

Walaupun tumbuhan ini agak tidak popular untuk pejalan kaki atau pendaki (seperti duri mereka tidak seronok untuk berjalan ke dalam), sebahagian daripada mereka yang boleh dimakan - menjadikan mereka yang "hidup" tumbuhan untuk mereka yang hilang di dalam hutan. Walau bagaimanapun, walaupun jika anda tidak hilang di dalam hutan, Nettle boleh didapati di kalangan masakan tertentu - sebagai pengganti untuk bayam dalam bayam dan creamed dalam teh. Nettle sebenarnya mempunyai jumlah yang agak besar protein, yang kadang-kadang sukar untuk mencari dalam sayur-sayuran. Nettle kering boleh digunakan untuk minuman teh dan ia mengeluarkan aroma yang kaya dalam dan rasa.

Secara perubatan Nettle telah dianggap mempunyai kesan yang mungkin berguna kepada orang-orang yang mengalami hay-demam dan mereka yang mengalami alahan. Selain itu ia telah berkata bahawa mungkin ada kesan yang baik pada buah pinggang, pundi kencing, berat badan, cirit-birit, dan buasir.

Nettle juga telah ditunjukkan untuk mungkin mempunyai kesan yang besar pada rambut dan kulit. Menggunakan Nettle dalam produk kes rambut anda boleh membuat rambut anda lebih cerah, lebih tebal dan lebih berkilat. Ia juga boleh menjadikan kulit anda lebih jelas dan membantu dengan keadaan kulit tertentu seperti ekzema. Satu jenama terkemuka bagi Kemudahan Hotel, Aromae Botanicals, menawarkan Nettle dalam penyaman itu. The Aromae Botanicals, Chamomile dan Nettle Conditioner menyediakan penyaman mendalam, terutama untuk kulit sensitif.

Garis Aromae Botanicals daripada kemudahan hotel yang popular dengan Hotel dan penginapan dan sarapan kerana ia adalah koleksi yang elegan kemudahan berkualiti tinggi yang menawarkan barisan lengkap kemudahan, dari Rosemary dan Heather Udara Syampu, kepada Chamomile dan Nettle dingin, dan yang Timun dan Aloe losyen, garis menyediakan tetamu dengan berbau besar dan baik untuk produk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar