Rabu, 18 November 2015

Perkara yang boleh Buat Boy Taller - Meningkatkan Ketinggian Anda Secara semulajadi Dengan Tips Terbukti dan Strategi

Perkara yang boleh Buat Boy Taller - Meningkatkan Ketinggian Anda Secara semulajadi Dengan Tips Terbukti dan Strategi

Menyalahkan masyarakat, tetapi orang menganggap lelaki lebih tinggi dengan lebih hormat. Ini sepatutnya tidak kes itu; lelaki perlu mendapatkan jumlah yang sama berkenaan tanpa mengira ketinggian mereka. Bagi ibu bapa, jika anda mahu anak anda untuk mencapai potensi ketinggian penuh mereka, anda perlu menggalakkan anak anda untuk melakukan aktiviti-aktiviti yang betul jika anda mahu dia membesar menjadi seorang ahli terhormat masyarakat. Setiap kanak-kanak lelaki secara genetik diprogramkan untuk mencapai ketinggian tertentu dalam alam dewasa. Walau bagaimanapun, ini bergantung kepada ketinggian ibu bapa. Masalahnya, kanak-kanak lelaki mungkin tidak mencapai potensi ketinggian penuh mereka jika mereka tidak melakukan aktiviti-aktiviti tertentu atau makan makanan yang betul.

Sebab utama mengapa lelaki tidak berkembang kepada potensi ketinggian penuh adalah kekurangan hormon yang dihasilkan oleh kelenjar pituitari. Terdapat beberapa perkara yang menjadikan kanak-kanak lelaki menjadi lebih tinggi, perkara yang perlu melonjakkan pengeluaran hormon dalam kelenjar pituitari.

Ibu bapa perlu menggalakkan kanak-kanak itu mengambil dalam nutrien yang diperlukan bagi mereka untuk membesar tinggi. Seorang budak lelaki memerlukan kalsium kerana ia membantu dalam pembinaan tulang. Walaupun ia tidak jelas jika kalsium membantu membuat tulang lebih panjang dan lebih padat, ibu bapa perlu menggalakkan kanak-kanak minum atau makan makanan kaya kalsium seperti susu dan keju. Diet yang kaya dengan protein adalah sesuatu yang ibu bapa perlu mencadangkan kepada anak lelaki mereka. Protein adalah hormon pertumbuhan yang terdiri daripada asid amino yang bertanggungjawab untuk berkembang. Diet yang kekurangan dalam hasil protein dalam pengeluaran tidak mencukupi hormon pertumbuhan dalam kelenjar pituitari.

Ibu bapa juga perlu menggalakkan anak mereka untuk melibatkan diri dalam sukan dan senaman, yang mengeluarkan hormon pertumbuhan kelenjar pituitari. Walaupun kanak-kanak itu masih berkembang, senaman kenaikan biasa peluang untuk kanak-kanak lelaki untuk mencapai ketinggian penuh. Meluaskan tulang belakang adalah satu prosedur yang kontroversi, salah satu yang ibu bapa perlu benar-benar memikirkan sebelum menundukkan anak mereka kepadanya. Prosedur ini hanya boleh dilakukan pada remaja bermula sekolah tinggi dan tidak pada kanak-kanak kecil kerana risiko kecederaan.

Untuk lelaki untuk menjadi lebih tinggi, dia mesti mengelak daripada latihan berat pada usia yang muda. Teori ini ialah mengangkat berat meletakkan terlalu banyak tekanan pada tulang belakang, yang akhirnya boleh berhenti membesar. Seperti memanjangkan tulang belakang, ibu bapa perlu memikirkan manusia terapi hormon pertumbuhan sebagai pilihan terakhir. Ibu bapa perlu berunding dengan doktor jika mereka sedang mempertimbangkan prosedur ini untuk anak mereka.

Ibu bapa juga mesti mengelakkan makanan tambahan dan produk yang dijual melalui Internet. Beberapa produk seperti Kimi, yang menjanjikan untuk membuat orang lebih tinggi dalam jumlah yang singkat, sebenarnya adalah "minyak ular." Jika anda ibu bapa merasa perlu hormon pertumbuhan untuk anak anda, adalah lebih baik untuk bertanya kepada doktor mengenai makanan tambahan yang mungkin untuk membantu pertumbuhan fizikal anakmu itu dan pembangunan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar