Rabu, 18 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk Menyembuhkan Berpeluh berlebihan

Pemulihan semula jadi untuk Menyembuhkan Berpeluh berlebihan

Jika anda sedang mencari ubat semula jadi untuk mengubati peluh berlebihan, anda telah datang ke tempat yang betul. Daripada menggunakan antiperspirants berbahaya atau rawatan mahal, anda boleh mengetahui bagaimana alam semula jadi boleh membantu anda untuk mengurangkan berpeluh anda ke tahap yang normal.

Sebab mengapa saya memberi nasihat terhadap penggunaan antiperspirants adalah kerana terdapat jumlah yang semakin meningkat data saintifik yang menunjukkan bahawa antiperspirants boleh memudaratkan. Nampaknya ada hubungan antara wanita yang kerap menggunakan antiperspirants dan wanita yang mempunyai risiko yang tinggi kanser payudara. Satu penjelasan yang mungkin bagi fenomena ini boleh menjadi berpeluh yang bukan sahaja mekanisme badan untuk mengawal suhu, tetapi juga cara ia menghilangkan bahan buangan. Apabila anda menyumbat saluran ini, produk-produk sisa mungkin menyebabkan malapetaka dalam organisma anda.

Terdapat banyak cara semula jadi untuk mengurangkan berpeluh. Sudah tentu, jika anda kelebihan berat badan, kehilangan berat badan akan membantu untuk mengurangkan berpeluh. Itu adalah lebih mudah berkata daripada dilakukan, jadi membolehkan juga melihat lain ubat semula jadi untuk mengubati peluh berlebihan.

Salah satu perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah untuk menghilangkan deodoran anda jika anda menggunakan salah satu yang normal. Sebaliknya, gunakan kristal deodoran semulajadi. Ini biasanya bukan sebagai "kuat" sebagai deodoran kimia, tetapi jika anda menggunakan gunakan yang betul kebersihan badan, maka ia akan bekerja dengan sempurna dan menjadi lebih baik untuk kulit anda juga.

Menggunakan pes cendana atau pes Burma yang dikenali sebagai Thanaka boleh membantu untuk mengurangkan berpeluh secara drastik. Apabila anda mandi, gunakan pes ini bukannya gel mandian, dan biarkan ia menjadi pada kulit anda selama kira-kira 10 minit sebelum anda mencucinya. Gunakan hanya air untuk mencucinya. Ia sangat baik untuk kulit anda, kerana kedua-duanya melembapkan, tetapi pada masa yang sama juga menghilangkan minyak berlebihan dan kotoran.

Untuk benar-benar mengatasi hiperhidrosis (tempat duduk berlebihan) anda mungkin mahu menggunakan pendekatan yang lebih sistematik langkah demi langkah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar